Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@07:34:48 GMT

10 فيلم برتر «جري لوئيس»، استاد خنده و کمدي

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۶۵۲۵

10 فيلم برتر «جري لوئيس»، استاد خنده و کمدي

خبرگزاري آريا - هفته نامه صدا: جري لوئيس روز 20 اوت 2017 در سن 91 سالگي از دنيا رفت. لوئيس از همان ابتدا با نمايش هاي وودويل کارش را شروع کرد؛ همکاري بعدي اش با دين مارتين، خواننده اي با صدايي مخملين، پرسونايي پديد آورد که بسياري از بازيگران کمدي و مجريان نمايش هاي کمدي يکنفره، کمدين هايي همچون جيم کري و ادي مورفي را سرگرم کرد و تحت تاثير قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه دو نفره جري لوئيس و دين مارتين بازي هاي کمدي خود را از تئاتر به فيلم آوردند و لوئيس آنجا شيفته قابليت هاي سينما به عنوان يک رسانه تصويري ايده آل براي کمدي شد. او در دهه 60 ميلادي چندين فيلم کارگرداني کرد که در آن زمان خيلي فيلم هاي محبوبي شدند و اکنون در سراسر دنيا به عنوان فيلم هاي کلاسيک شناخته شده اند. اينجا نگاهي به 10 فيلم او مي اندازيم که گستره استعداد او را نشان مي دهند.
پروفسور ديوانه

مشهورترين فيلم لوئيس، شخصي ترين فيلم او نيز هست و به همان اندازه که او را در نقش دانشمند ديوانه اي با دندان هاي بزرگ و صداي تودماغي نشان مي داد، کنايه اي به تجربه و جايگاه او در صنعت نمايش نيز بود. لوئيس در اين فيلم همکار فيلمنامه نويسي به نام بيل ريچموند داشت که در چند فيلم با او کار کرده بود و اين همکاري باعث شد فيلمي بسازد که هجويه اي بر فيلم هاي ترسناک علمي – تخيلي «جکيل و هايد» بود؛ لوئيس نگاه انتقادي جسور خود را نيز به آن افزود تا نشان دهد جامعه سينمايي سال 1963 از او مي خواهد چگونه شخصيتي باشد، نمايشگري قلابي که شبيه به دين مارتين و خود او در اغراق آميزترين شکل ممکن باشد.
پادوي هتل

لوئيس به عنوان کارگردان، از بزرگان عرصه فيلم هاي صامت همچون چارلي چاپلين و باستر کيتن و همچنين فيلمسازان خارجي جسوري مثل ژاک تاتي فرانسوي الهام مي گرفت. رئيس استوديوي پارامونت از او درخواست کرد که هر چه سريع تر فيلمي براي اکران در تابستان سال 1960 بسازد. لوئيس «پيشخدمت» را به سبک و سياق تاتي نوشت و ساخت. او در اين فيلم در نقش پيشخدمت هتلي در ميامي به نام استنلي (اداي دين به استن لورل کمدين) ظاهر شد که يک رشته شيرين کاري هاي اسلپ استيک (کمدي بزن بکوب) با مهمانان پولدار هتل پيش مي آورد. هر کس در اين مورد شک و تعجبي در دل دارد که چرا لوئيس را نابغه مي دانند، بهتر است بررسي فيلم هاي او را از همين جا شروع کند. از فيلمي پر از پانتوميم ماهرانه، حرکات روان دوربين و طنز پيچيده و غير منتظره.
کله پوک

لوئيس که زندگي اش را در دنياي نمايش گذراند، از کودکي روي صحنه کمدي هاي وودويل رفت و به سرعت پرسونايي کمدي مبتني بر اين سو و آن سو پريدن و شکلک در آوردن براي خود ساخت. چهل و چند ساله بود که به دين مارتين خواننده ايتاليايي – آمريکايي ملحق شد و صحنه هايي ساخت که در آنها با کارهاي غيرمسئولانه و هرج و مرجي که برپا مي کرد، همراه خونسرد خود را نيز بر مي آشفت. آنها در سينما و با کمک کارگرداني به نام تورمن توروگ به ستاره هايي حتي بزرگ تر از آنچه در تئاتر بودند، بدل شدند.
توروگ داستان زندگي اين دو را در «کله پوک» محصول 1952 به تصوير کشيد. مارتين نقش يک خواننده ناموفق کلوپ شبانه را بر عهده دارد که با استخدام يک دلقک، جمعيت را به باشگاه مي کشاند. تاکيد بر تضاد شخصيتي لاينحل ميان لوئيس و مارتين در حکم نوعي پيشگويي در مورد جدا شدن نهايي آنها بود اما اين فيلم جنبه مثبت کار گروهي مارتين و لوئيس را نيز نشان داد که هنوز هم به شدت خنده دار است.
نقاشان و مدل ها

لوئيس در بهترين فيلم هايش اکثرا همه کاره بود، نقش اول را بر عهده داشت، کارگردان، نويسنده و تهيه کننده هم بود اما کارگرداني را بيشتر از فرانک تاشلين کارگردان ياد گرفت که قبلا انيماتور استوديوي برادران وارنر بود. او نکاتي مثل زمان بندي مناسب و تصوير کردن دقيق شوخي ها روي پرده را از او ياد گرفت. موزيکال خيره کننده «نقاشان و مدل ها» محصول 1955 نقطه اوج همکاري اين دو بود، فيلمي درباره يک کله پوک جوان و رفيق شفيق نقاش او. فيلم پر از خلاقيت است و سرشار از سکانس هاي منحصر به فرد مانند صحنه اي که لوئيس تظاهر مي کند که روي تخته رسم خالي، پيانو مي زند و مارتين با خودش روبروي آينه حمام همخواني مي کند.
کشتي را از دست نده

مارتين و لوئيس خيلي زود در کمدي هاي جنگي هم به موفقيت رسيدند؛ چرا که رفتار و کردارشان به تنها چيزي که شبيه نبود، سرباز بود. در فيلم هايي که لوئيس تنها و بدون همکارش ساخت، دو بار يونيفرم سربازي پوشيد؛ جالب ترين اين فيلم ها «کشتي را از دست نده» بود که بسيار خنده دار و محصول 1959 بود که در آن لوئيس نقش دريانوردي را داشت که در فلش بک توضيح مي دهد چگونه يک ناوشکن را گم کرده است. اين يکي از پخته ترين فيلم هاي لوئيس بود و نمونه اي از اين که چگونه در سنين بالاتر توانست لودگي اش را مهار کند.
سيندرفلا

بعد از اين که لوئيس کارگردان شد، هنوز هم گاهي با تاشلين کار مي کرد. تاشلين به او ياد داد که چطور سکانس هاي کمدي ديوانه وار را در قالب يک داستان منسجم بسازد و با احساساتي گرايي رضايت بخشي تقويت کند. فيلم «سيندرفلا» ساخته شده در سال 1960 افسانه پريان مشهوري را وارونه مي کند. در اين فيلم لوئيس نقش پسرخوانده گرفتاري را بر عهده دارد که شاهزاده خانمي را فريفته خود مي کند. فيلم هاي لوئيس اغلب به واسطه دو صحنه شاخص يا شيرين کاري هاي خيره کننده به خوبي پيش رفته اند اما در اين فيلم پيرنگي پر و پيمان با پاياني احساس برانگيز مي بينيم.
شيفته زن ها

شاهکاري که لوئيس به تنهايي در اوايل دهه 60 ميلادي ساخت تا حد زيادي وامدار چيزهايي بود که اين کمدين از شخصيت بي باک تاشلين ياد گرفته بود اما هيچ کدام شان به اندازه «شيفته زن ها» جسورانه نبود. او در اين فيلم نقش مردي توسري خور و دست و پا چلفتي دارد که در پانسيون زنانه کار مي کند. پنج دقيقه از خنده دارترين لحظه هاي فيلم به برخوردي روزمره با يک قلدر گردن کلفت و يک کلاه مربوط مي شود.
بي نظم منظم

لوئيس در اوايل دهه 60 ميلادي با چنان سرعت ديوانه واري کار مي کرد که بهترين فيلم هايش اغلب به مجموعه اي از لحظه هاي فراموش نشدني سر هم بندي شده بدل شدند. لوئيس در فيلم «بي نظم منظم» يکي از پر افت و خيزترين نقش هايش را ايفا کرد؛ نقش يک دانشجوي پزشکي خودبيمارپندار که در آسايشگاه به صورت شيفتي کار مي کند تا به معشوقه اش کمک کند.
حس ترحم و عشقي که به تصوير کشيده شده، بيش از آن است که از لوئيس انتظار مي رود؛ گرچه تاشلين چند شوخي تصوير ابزورد شگفت انگيز را در فيلم گنجاند، از جمله يک سکانس مونتاژي از زوزه باز که در نهايت به نمايي از اسکلتي پر سر و صدا مي رسد که پشت کلاس کالبدشکافي آويزان کرده اند.
سلطان کمدي

دوران شکوفايي لوئيس در ژانر کمدي حوالي سال 1965 به پايان رسيد؛ اگرچه بعد از آن سال ها هم فيلم هاي قابل قبولي ساخت؛ در بهترين فيلم هاي دوران حرفه اي خود در نقش هايي دراماتيک ظاهر شد و به فيلمسازان اجازه داد که زير جلد او و فراسوي ادا و اطوارهايش نقب بزنند.
در فيلم «تلخ و نيش دار» سال 1982 مارتين اسکورسيزي، لوئيس نقش مجري برنامه گفتگوي زنده تلويزيوني را بازي مي کند که يک طرفدار خل و چل (رابرت دنيرو) را مي ربايد و پي بردن به درونيات و تفاوت ظريف بين ظاهر خونسرد و درون پر اضطراب، آن دو را به خودآگاهي شگفت آوري مي رساند.
استخوان هاي خنده دار

به دشواري مي توان اين را از پرطرفدارترين فيلم هاي او دانست، اما لوئيس در اثر کمدي/ درام سال 1995 پيتر چلسم نويسنده و کارگردان با عنوان «استخوان هاي خنده دار» بسيار عالي است. او در نقش يک کمدين افسانه اي ظاهر مي شود که شهرت و سابقه اش براي پسرش (اليور پلات) که مي خواهد بازيگر مشهوري شود، کار را سخت مي کند.
ستاره فيلم ترکيبي از لجبازي، خودخواهي و تکبر را با غروري کاملا پدرانه آميخته است. از اين فيلم مي توان دريافت که اگر به لوئيس فرصت بيشتري داده مي شد، مي توانست به عنوان يک بازيگر جدي بخت دريافت جايزه اسکار را داشته باشد.
نيويورک تايمز؛ نوئل موري – ترجمه طيبه ظريفيان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام

به گزارش خبرنگار مهر، «سینما» یکی از هنرهای هفت‌گانه پرطرفدار در میان عموم مردم است که روزانه اخبار بسیاری را در سرویس‌ها و گروه‌های خبری رسانه‌ها به خود اختصاص می‌دهد و هنرمندان این رشته به ویژه بازیگران سینما، به نوعی زیر ذره‌بین جامعه هستند و به همین دلیل به محلی برای ایجاد حواشی تبدیل می‌شوند. در ادامه درصدد هستیم تا اخبار هفتگی این هنر پرطرفدار و پرحاشیه را به صورتی کوتاه و خلاصه در قالب یک گزارش، پیش‌روی مخاطبان همراه خبرگزاری مهر قرار دهیم.

صدور مجوزهای غیرسینمایی و انتصاب مجدد دبیر جایزه پژوهش سال سینما

تولید فیلم مهمترین بخش چرخه سینما است که با صدور مجوز ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود و پس از آن فیلمنامه‌ای که مجوز ساخت گرفته، می‌تواند در قالب فیلم تولید شود. در ابتدای هفته گذشته، شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت ۴ عنوان فیلم کوتاه داستانی غیرسینمایی شامل فیلم‌های کوتاه داستانی «خاک» به تهیه‌کنندگی ایمان ایران‌منش و نویسندگی و کارگردانی فرهاد قربان‌پور، «دستبند» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی محمدعلی حسینی‌فر، «سمیه» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی عادل شکوری، «دو دوره گرد» به تهیه‌کنندگی اصغر صادقی، نویسندگی مصطفی رستگاری و کارگردانی اکبر صادقی موافقت کرد.

همچنین، در هفته گذشته قادر آشنا که معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی است، به دبیری هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد. از هدف جایزه پژوهش سال سینمای ایران، بهبود روابط سینمای ایران با سایر حوزه‌های هنر نام برده شده است.

برگزاری پاتوق فیلم کوتاه/ فیلمسازی با یک ذهن فاجعه‌ساز!

ششمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه روز یکشنبه ۲ اردیبهشت‌ ماه در پردیس سینمایی بهمن برگزار شد و در این جلسه ۴ فیلم کوتاه «زوزه» به کارگردانی امیر نجفی، «پَر ویز» به کارگردانی پیمان فخرایی، «کورتیزول» ساخته دانیال نوروَش و «فلس» به کارگردانی هومن نادری به نمایش درآمدند و سپس مرتضی‌علی عباس‌میرزایی کارگردان و منتقد سینما به‌عنوان کارشناس با حضور عوامل فیلم‌ها به نقد این آثار پرداختند.

پیمان فخرایی کارگردان فیلم کوتاه «پر ویز» درباره تجربه ساخت این فیلم گفت: «پر ویز» فیلم اول من است، ما ابتدا کار را با تئاتر شروع کردیم. فیلمنامه «پر ویز» را چند سالی در ذهنم داشتم و در اولین فرصت آن را ساختم. این تجربه از چند وجه خیلی به من کمک کرد که رهایی در تفکر از آن جمله بود. ایده فیلم از آن جایی آمد که در زمان دانشجویی در کافه کار می‌کردم و مدیر کافه روی بهداشت حساس بود اما من می‌گفتم مثلاً اگر مگسی روی غذا بنشیند، غذایش را بخورد و برود، چه کسی می‌بیند و اصلاً مگر چه می‌شود؟ با توجه به اینکه ذهن فاجعه‌سازی هم دارم همیشه وقتی در آنجا سالاد درست می‌کردم و مگسی در آنجا بود، به این فکر می‌کردم که مدیر کافه الان سر می‌رسد! همانجا بود که فکر کردم چقدر زندگی مگس‌ها سخت است، چقدر استرس دارند. این استرس مگس‌ها برای من مهم بود و آن را زمینی کردم.

عباس‌میرزایی درباره مواجهه‌اش با فیلم‌کوتاه «پر ویز» گفت: یک فیلم کمدی یا یک فیلم فانتزی موفق به نظرم ناشی از این است که فیلم‌سازش ذهن خلاق و موفقی داشته و در این فیلم از همه نمادها استفاده شده است و به نظر می‌رسد کارگردانش هم آدم بامزه‌ای است. من حس می‌کنم آدم‌هایی سراغ کمدی و فانتزی می‌روند که جهان آنها با جهان ما خیلی متفاوت است.

تغییر ناگهانی دبیر جشنواره اقوام!

در حالی که دبیر جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، کمال تبریزی بود اما در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه که نشست خبری این جشنواره برگزار می‌شد، کمال تبریزی حضور نداشت و گفته شد که او به دلیل مشغله کاری و تغییراتی که در تاریخ برگزاری جشنواره پیش آمده، از این سمت کناره‌گیری کرده است. البته دبیرخانه این جشنواره در ابتدای راه، با همراهی تعدادی از کارگردانان تبریزی همچون کمال تبریزی و برادران ارک آغاز به کار کرد اما با حواشی که درباره مالکیت این جشنواره (در سکوت خبری) پیش آمد، حالا در نشست خبری خبر کناره گیری کمال تبریزی رسانه‌ای می‌شود. جالب این‌جاست که تعداد بسیاری از هنرمندان به دلیل حضور تبریزی بود که به حضور ترغیب شده بودند.

حال در نشست خبری اعلام شد که با توافق شورای سیاستگذاری، در روزهای آینده نام دبیر افتخاری جشنواره را اعلام خواهد شد.

عاشقانه شمس و مولانا از کمدی‌های سبقت گرفت

فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفته‌ای که گذشت، بالاخره به اکران سینماها رسید و این فیلم از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه روی پرده سینماها رفت که با فروشی جالب توجه همراه بود. این در حالی بود که پیش فروش روز نخست اکران این فیلم توانست رکوردی کم سابقه بزند و سبب شد تا محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ایران با ابزار خرسندی از موفقیت فیلم «مست عشق» در جلب نظر مخاطبان سینما بیان کند: فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفته است در پیش‌فروش بلیت‌هایش توانست رکوردزنی کند که این اتفاق برای سینمای ایران اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

همچنین، در حالی که «تمساح خونی» پرفروش‌ترین فیلم دو هفته گذشته بود، از میانه هفته که «مست عشق» به اکران رسید، این رتبه به فیلم سینمایی «مست عشق» اختصاص یافت. میزان فروش این فیلم نیز قابل توجه است و با وجودی که این فیلم از روز چهارشنبه به چرخه فروش سینما راه پیدا کرد، تا عصر جمعه ساعت ۱۸، با فاصله‌ای یک میلیاردی از «تمساح خونی» (در هفته گذشته‌اش)، ۱۴ میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان فروخت.

در «مست عشق» که به نویسندگی فرهاد توحیدی و به تهیه‌کنندگی مهران برومند ساخته شده، بازیگران مطرح سینمای ایران و ترکیه در این اثر گرد هم جمع شده اند به شکلی که این فیلم یکی از پرستاره ترین آثار سینمایی چند سال محسوب می‌شود؛ پارسا پیروزفر بازیگر مطرح و محبوب سینمای ایران نقش مولانا را بازی می‌کند و شهاب حسینی نیز با گریمی متفاوت نقش شمس تبریزی را عهده دار شده است. همچنین هانده ارچل ستاره تلویزیون و سریال‌های ترکیه است که نقش کیمیا خاتون (دختر خوانده مولانا) را بازی می‌کند.

حسام منظور در نقش حسام‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، بوراک توزکوپاران بازیگر مطرح سینمای ترکیه در نقش سلطان ولد (پسر بزرگ مولانا)، بوران کوزوم دیگر بازیگر مطرح ترکیه نقش علاءالدین (پسر مولانا) را بازی می‌کند، بنسو سورال در نقش مریم، سلما ارگچ در نقش کِرا خاتون (همسر مولانا)، ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر و خالد ارگنچ ستاره مطرح ترکیه و از بازیگران محوری سریال «حریم سلطان» در نقش پدر مولانا، از دیگر بازیگران ترکی این فیلم هستند.

فیلم پرویز دهداری راهی اکران آنلاین شد

علیرغم اینکه پیش‌بینی می‌شد فیلم سینمایی «پرویز خان» که به داستان مربی گری پرویز دهداری یکی از تاثیرگذارترین مربی‌های تیم ملی فوتبال ایران می‌پردازد، در اکران موفق باشد، این‌گونه نشد و در جایگاه پایینی در جدول فروش قرار گرفت. به همین دلیل هفته گذشته خبر رسید که فیلم سینمایی «پرویز خان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه کنندگی عطا پناهی از جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۸ صبح در بخش سینما آنلاین فیلم نت اکران خواهد شد.

فیلم جدید عادل تبریزی با بازی سحر دولتشاهی و حامد بهداد

عادل تبریزی دومین فیلم سینمایی خود را پس از «گیجگاه» براساس فیلمنامه‌ای از نیما نافع و الهه سعادتی کارگردانی کرده است. فضای «مفت بر» کمدی و فانتزی است و پیش‌بینی می‌شود که به دلیل فضای متفاوت و مفرح از فیلم های پرمخاطب باشد. حامد بهداد در دومین همکاری خود با عادل تبریزی پس از «گیجگاه» نقش متفاوتی را ایفا کرده است.

سحر دولتشاهی بعد از ایفای نقش در فیلم «مستانه» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش برای دومین بار با او همکاری کرده است. حامد بهداد، سحر دولتشاهی، بهرنگ علوی، فروغ قجابگلی، سیاوش چراغی‌پور، قدرت‌الله ایزدی، منوچهر آذری، گیتی معینی، بهزاد داوری، انوش معظمی، مریم شریف زاده، محمد نیکبخت، سیدمحمد موسوی و رضا بابک و شقایق فراهانی از بازیگران این فیلم هستند.

پخش «هفت» در فضایی نوستالژیک

روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه بود که خبر رسید سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی که در ایام چهل و دومین جشنواره فجر روی آنتن رفته بود، با وقفه‌ای کوتاه از جمعه شب ۷ اردیبهشت ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و همچنین با پخش میان‌برنامه‌های متنوع روی آنتن می‌رود. همچنین سری جدید برنامه «هفت» با دکوری متفاوت در فضایی نوستالژیک از سینمای قدیم ایران روی آنتن خواهد رفت.

کد خبر 6089286

دیگر خبرها

  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری
  • اعتراف لوئیس انریکه پس از توقف غیرمنتظره
  • ببینید | خنده‌دارترین پرونده سرقت از زبان یک کارآگاه
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد