رقابت داغ اسکورسیزی و آلمادوار/ فیلمهای جشنواره نیویورک مشخص شدند
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۰۷۴۸
پدرو آلمادوار، بونگ جون-هو و کلی رایکارد از جمله چهرههای مولف حاضر در این دوره جشنواره فیلم نیویورک هستند که از ۲۷ سپتامبر کارش را شروع میکند و تا ۱۳ اکتبر در مرکز لینکلن ادامه میدهد.
امسال پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم نیویورک برگزار میشود.
دو فیلم تحسین شده جشنواره فیلم کن یعنی «رنج و افتخار» آلمادوار و «پارازیت» یا «انگل» بونگ جون-هو از جمله حاضران این دوره جشنواره فیلم نیویورک هستند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
امسال ۲۹ فیلم در بخش اصلی جشنواره نیویورک به نمایش درمیآیند. «شبکه زنبور» ساخته اولیویه آسایاس درامی جاسوسی با بازی پنهلوپه کروز و گائل گارسیا برنال ، «اوه مرسی!» ساخته آرنو دپلشن درامی پلیسی درباره تحقیقات جنایی و از فیلمهای حاضر در رقابت در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ و «پرتره یک بانو در آتش» ساخته سلین سیاما فیلمی در باره دنیای هنر که در جشنواره کن هم حضور داشت، از دیگر حاضران در بخش اصلی جشنواره امسال هستند.
امسال در مجموع فیلمهایی از ۱۷ کشور برای بخش اصلی جشنواره انتخاب شدهاند.
این جشنواره پیشتر فیلم «ایرلندی» مارتین اسکورسیزی را به عنوان افتتاحیه امسال معرفی کرده بود. «داستان ازدواج» با بازی اسکارلت جوهانسون ساخته نوا باوم باخ نیز فیلم میانی و «بروکلین بیمادر» ساخته ادوارد نورتون هم فیلم پایانی این جشنواره ۱۷ روزه خواهد بود.
فهرست فیلمهای حاضر در بخش اصلی چنین است:
شب افتتاحیه: «ایرلندی» مارتین اسکورسیزی
فیلم میانی جشنواره: «داستان ازدواج» ساخته نوآ باومباخ
فیلم شب اختتامه: «بروکلین بیمادر» ساخته ادوارد نورتون
«آتلانتیک: یک داستان عاشقانه ارواح» ساخته متی دیوپ
«قوش شب» ساخته کلبر مندوسا فیلیو و جولیانو دورنلی
«قد دراز» ساخته کانتمیر بالاگوف
«آتش خواهد آمد» ساخته اولیویه لاکس
«اولین گاو» ساخته کلی رایکارد
«یک دختر گم شده» ساخته کوجی فوکودا
«من در خانه بودم، اما...» ساخته آنگلا شانِلِک
«لیبرتی» ساخته آلبرت سرا
«مارتین ادن» ساخته پیترو مارسلو
«صراف» ساخته فدریکو ویروج
«او مرسی!» ساخته آرنو دپلشن
«درد و افتخار» ساخته پدرو آلمادوار
«پارازیت» ساخته بونگ جون-هو
در بخش فیلم کامنت:
«پرتره بانو در آتش» ساخته سلین سیاما
«داستان شنبه» ساخته لو یی
«پیشگو» ساخته ژوستین تریِه
«مترادف ها» ساخته نداو لاپید
«پایانهای زمین» ساخته کیوشی کوروساوا
«خائن» ساخته مارکو بلوچیو
«واردا توسط انیس» ساخته انیس واردا
«شبکه زنبور» ساخته اولیویه آسایاس
«سوتزنها» ساخته کورنلیو پورومبوی
«دریاچه غازهای وحشی» ساخته دیائو یینان
«احمد جوان» ساخته برادران داردن
«بچه زامبی» ساخته برنارد بونِلو
۲۵۸۲۴۳ کد خبر 1287559منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: نیویورک جشنواره های سینمایی سینمای جهان مارتین اسکورسیزی باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف باشگاه پرسپولیس حسن روحانی استان آذربایجان شرقی استان لرستان ایران و آمریکا خبرنگار آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
به گزارش قدس آنلاین، اولین دورهمی آسمونیها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت بادبوم ویژه فعالیتهای سینمایی نوجوانها در مجموعههای سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و جمعی در خانه هنرمندان برگزار شد.
سید حمید امامی مدیر بادبوم به جمع هنروران نوجوان حاضر در جشن اشاره کرد و گفت: ما در این جمع قرار بود یک دورهمی ساده داشته باشیم اما کار گسترده شد و بخاطر محدودیت فضا نصف بچههایی که قرار بود دعوت شوند، دعوت نشدند و انشالله دورهمی بعدی در ورزشگاه آزادی باشد.
موضوعات «آسمون» را مطابق با نوجوانان انتخاب کنیم
او به آغاز فعالیت بادبون در سال ۹۳_۱۳۹۲ پرداخت و از خانوادههای بچههای عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچههای عضو بادبوم بخاطر اینکه این سالها با ما ساختند درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر میکنیم.
دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و ادامه داد: امروز آغاز رسمی جشنواره آسمون است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوای برای بچههای ۹ تا ۱۸ سال است که جوایز بسیار ارزشمندی دارد و که آغاز رسمی آن با شماهایی است که در این مدت با ما بودند.
امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزئیات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است، تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودیها باشد چون میخواهیم ثابت کنیم نوجوانها میتوانند آینده خودشان را شکل بدهند.
برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید
سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در سخنانی نوجوانی را بهترین دوره زندگی هر فرد دانست و افزود: باید برای دوره نوجوانی بهشدت تلاش کرد و اشتباه اینجا جایز است و حتما در بزرگسالی میتوان از اندوختههای آن استفاد کرد.
او از تکرار تجربه در نوجوانی بهعنوان یک توصیه یاد کرد و تاکید کرد: در نوجوانی باید بسیار تجربه کرد؛ این دوره فرصتی برای آزمون و خطاست و هیچ اشکالی ندارد و خطا کرد چراکه این تجارب مواد خام آینده خواهند شد تا از آنها استفاده مفید کرد.
این فیلمساز در توصیههایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و ارزانقیمت شروع کردهام. به بچههایی که میخواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، توصیه میکنم از خودتان و تجارب و خاطرتتان شروع کنید؛ تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد.
به اولین چیزی که نیاز دارید، ایده است
خردمندان از ایده بهعنوان اولین مرحله برای فیلمسازی یاد کرد و گفت: یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطراتتان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی میشناسید چوم همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همینها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.
او به ذکر نمونههایی از تجارب مشترک بچهها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که بهخوبی آن را میشناسید، فیلم بسازید که جزئیات قابل لمس از آنها در ذهن داشته باشید که همگی برامده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساختهاند. البته اینکه آیا این خاطرات بهتنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آنها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.
کارگردان "بیست و یک روز بعد" تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوانها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی میشد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را بهخوبی میشناختم.من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم میتوانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم "بیست و یک روز بعد" که قصهی واقعی داشت با هدف حرکت بهسمت درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.
خردمندان خطاب به حاضرین گفت: توصیه میکنم تجربیات و خاطرات خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که بهشدت آنها را میشناسید را بنویسید که برای شما تولید داستان میکنند. بهنظرم فیلم ساختن بهشدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلمسازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.
او افزود: بچههایی که میخواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و دهها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یادبگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیهسازی کنند و برای نقشهای مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.